Hollywood-filmpremières worden meestal met hetzelfde evenementenschema uitgerold: rode loper, vertoning, afterparty. Niet op donderdagavond toen Searchlight het script voor het debuut van Fresh een beetje omdraaide vanwege wat er in het script van Lauryn Kahn stond.

Insiders van het evenement rekenden erop dat VIP-gasten misschien niet veel trek hebben na het doornemen van de bijna twee uur durende film. Daarin schittert Daisy Edgar-Jones tegenover Sebastian Stan in het verhaal van een jonge vrouw, Noa, die steeds meer genoeg krijgt van app-gebaseerde dating. In korte tijd ontmoet ze een charmante man, Steve, in het echte leven (in de supermarkt, of all places), en ze vallen voor elkaar. Twist: Noa is al snel geschokt als ze hoort dat Steve een verontrustende eetlust (en bijzaak) heeft voor mensenvlees.

Dit laatste detail bracht insiders van het evenement ertoe om de afterparty te vervangen door een pre-screening receptie compleet met cocktails en een scala aan hapjes en hors d’oeuvres die op een dienblad werden doorgegeven in Hollywood Legion Post 43 op Highland Avenue. Maar in plaats van rond het vlezige plotpunt te snijden, maakten ze het tot het belangrijkste voorgerecht in een expertdisplay van Gina Wade Creative.

De spread bestond uit een epische charcuterietafel met een verscheidenheid aan vleeswaren, kazen, hakmessen en spreads, samen met gigantische glazen potten met rauw rood vlees, dozen met gummy-traktaties inclusief lipvormige snacks en verschillende foto-achtergronden, waaronder een “Meat Cute” -display met 3D hartvormige ribeyes en een bedoeld om een ​​vleespakket van een supermarkt na te bootsen met een display van plexiglas en een bijpassend label met de slogan: “Het is niet voor iedereen.”

Of is het? Mimi Cave, die haar regiedebuut maakte voor het project nadat ze naam had gemaakt op korte films en muziekvideo’s, zegt dat het script zoveel lagen heeft en veel maatschappelijke kwesties aanspreekt dat het een grote aantrekkingskracht heeft. “Hopelijk spreekt iets in de film tot je en laat je iets voelen, en het raakt je in je buik”, zei ze met een grappige woordkeuze. Maar voor haar zei ze: “Het spreekt tot wat het betekent om in een giftige relatie te zijn en hoe de machtsdynamiek in die relaties eruit ziet.”

Lui geladen afbeelding
Een algemeen beeld van de atmosfeer tijdens de Fresh – première in Hollywood American Legion op 3 maart 2022. ALBERTO E. RODRIGUEZ/GETTY IMAGES

Cave leek ook dolgelukkig haar film te presenteren voor een live publiek met een bruisend feest, rood vlees en al. Het was de bedoeling dat Fresh in januari zijn wereldpremière zou beleven in Park City als onderdeel van het Sundance Film Festival van dit jaar. Vanwege COVID-19 verschoof de première naar online, dus Cave was enthousiast om eindelijk iets in een theater te hebben met haar acteurs, zodat ze, samen met crew, talent en VIP’s, de volledige Fresh – ervaring konden krijgen. ‘Ik ben er zo klaar voor,’ zei Cave.

 

 

Edgar-Jones arriveerde ook klaar. Ze kleedde zich zelfs met het thema van de film in gedachten in een look van Loewe met hakken omringd door gebarsten eieren. “Dit is mijn eerste rode loper, echt voor een film, dus het was heel leuk om met mijn stylist te kunnen werken en iets te doen dat aanvoelt als een knipoog naar Fresh omdat er veel te eten bij komt kijken”, zei de actrice, die brak. uit op Hulu’s Normal People en staat nu voor de eerste keer bovenaan een speelfilm. “We vonden het geweldig dat er eieren op de hiel zaten, en wat ik wel cool vind, is, denk ik, outfits kiezen die aanvoelen alsof ze passen bij de toon van de film. Met vers, het is zo leuk omdat de manier waarop JW Anderson ontwerpt, hij gewoon zo’n funky, eigenzinnige stijl heeft. Ik heb het gevoel dat deze film op een bepaalde manier echt eigenzinnig en funky is.”

Over grappig gesproken, Stan vertelde THR dat hij van plan is zijn auditievideo dit weekend op sociale media te plaatsen. Het laat hem dansen in karakter, een ander eigenzinnig plotpunt van de film. “Ik ontmoette Mimi en het klikte tussen ons en we hebben veel gepraat over waar we dit ding heen moesten brengen,” legde hij uit. “Het leek erop dat we vergelijkbare ideeën hadden en ze had een heel specifiek standpunt. De danssequenties waren een grote zorg voor haar en voor het geval ze twijfelde of ik het zou kunnen, heb ik mezelf opgenomen in deze video.

Cave vond het geweldig, maar gaf toe dat ze Stan al hadden gekozen als hun leidende man voordat het arriveerde. “Hij stuurde de video dansend in de keuken met een steakmes en ik had zoiets van ‘OK, we hebben de juiste keuze gemaakt'”, zei ze lachend. Stan voerde campagne voor de rol nadat hij had gelezen dat Edgar-Jones in de film was gecast via een verhaal in Deadline . ‘Luister, ik kijk naar. Ik kijk naar Variatie . Ik kijk naar Deadline . We moeten weten wat er aan de hand is’, zei Stan over het volgen van nieuws over deals. “Soms leidt het tot het krijgen van banen. Ik bedoel, het is een groepsinspanning, maar uiteindelijk moet je je een beetje bewust zijn van wat er daarbuiten gebeurt en als er iets is om gepassioneerd over te zijn, zal ik het volgen.”

Toen hij de naam van Edgar-Jones op het project zag, wilde hij echt zijn tanden in de rol zetten. ‘Toen ze zich aanmeldde, dacht ik, weet je wat? Dit wordt nu een heel andere film omdat ze zo geweldig was in Normal People . Ze brengt een niveau van diepgang, wijsheid en wereldkennis. Als ze in beeld is, ben je gefascineerd. Als ze die rol zou spelen, zou deze film interessant zijn, omdat het hebben van haar als hoofdrolspeler een intelligente, slimme, bewuste vrouw zal zijn. Daarom zal deze vreselijke kerel op haar niveau moeten zijn. Het verhief de personages voor mij.”

Lui geladen afbeelding
Sebastian Stan en Daisy Edgar-Jones hebben een beetje plezier met een prom pose voor de achtergrond “Meat Cute”. ALBERTO E. RODRIGUEZ/GETTY IMAGES

Terug naar de, ahem, vlezigere momenten. Schrijver Kahn, die naam maakte in de comedywereld met projecten als Ibiza, zei dat kannibalisme “het ultieme taboe is”, en daarom gebruikte ze het als plotpunt. “Het heeft iets zo donkers en gemeens en eng. Het zijn mensen. Wij zijn het,’ legde ze uit. Maar dat is niet alles. “Het ging eigenlijk meer om de vrouwelijke ervaring, en ik dacht: ‘Oké, wat is het worstcasescenario van een vrouw die iemand vertrouwt of met iemand uitgaat?’ Wat gebeurt er als je klaar bent om op je hoede te zijn en volledig jezelf te zijn? Wat is het ergste dat kan gebeuren?’ Daar zijn mijn hersenen naartoe gegaan.”

Wat betreft waar haar smaakpapillen donderdagavond heen gingen, Kahn snackte niet op een van de spreads omdat ze jaren geleden rood vlees opgaf (omdat het huisdiervarken van haar man). Acteur Dayo Okeniyi, die een cruciale rol speelt als barman genaamd Paul, was er snel bij om te zeggen dat hij van het aanbod zou genieten. ‘Ik ben een vleeseter,’ zei hij met een glimlach. ‘Ik kom uit Nigeria. Wij eten vlees.”

Hoe zit het met Edgar-Jones? “Ik eet nog steeds vlees, zou je geloven?”

Fresh streamt nu op Hulu.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here