Sluit gedroogd fruit (walnoten) niet uit je dieet alleen vanwege calorieën

Noten staan, vanwege hun hoge calorie- en vetgehalte, vaak op de lijst van “slechte voedingsmiddelen” onder degenen die een dieet volgen of ernaar streven hun gewicht onder controle te houden. Het is echter tijd om erover na te denken, zegt de Mayo Clinic.

Noten zitten boordevol hart-gezonde voedingsstoffen en vanwege hun aanzienlijke voedingswaarde kunnen ze zorgvuldig worden opgenomen in elk dieet, hetzij als eiwitvervanger of in plaats van andere, minder gezonde snacks.

Noten bevatten veel vet en daarom bevat zelfs een kleine portie veel calorieën. Overweeg het volgende: 33 amandelen hebben 250 calorieën en 22 gram vet, en 9 paranoten hebben 279 calorieën en 28 gram vet; Maar het meeste van dat vet is enkelvoudig onverzadigd en meervoudig onverzadigd, wat betekent dat ze behoren tot het type vet dat een belangrijke positieve rol speelt in de cardiovasculaire gezondheid. Het laatste onderzoek bracht het volgende aan het licht met betrekking tot noten:

  • Ze verlagen het cholesterol. Noten zijn rijk aan vezels en een vezelrijk dieet helpt het cholesterol te verlagen. Verschillende onderzoeken hebben een verband aangetoond tussen regelmatige consumptie van noten en een cholesterolverlagend effect.
  • Ze verlagen het risico om coronaire hartziekte te krijgen of eraan te overlijden . Uit de gepoolde analyse van vier onderzoeken bleek dat mensen die meer dan 4 keer per week noten aten een 37 procent lager risico hadden om aan de ziekte te overlijden dan degenen die ze zelden aten.
  • Ze verminderen het gewicht of verhogen het in ieder geval niet. Verschillende onderzoeken hebben een neutraal of omgekeerd verband aangetoond tussen de consumptie van noten en het gewicht. Het eten van noten, als een bevredigend vet voedsel, lijkt de behoefte om te eten te verminderen.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here